سرویس ونگهداری کولر آبی :

جهت نگهداری صحیح از کولر آبی اولین نکته ای باید رعایت کنیم  محل نصب کولر آبی است.جهت انتخاب محل نصب کولر آبی نکات زیر را رعایت نمائید:

سعی کنید محلی که جهت نصب کولر آبی در نظر می گیرید سایه باشد و یا در ساعات کمتری از روز  زیر تابش مستقیم نور آفتاب باشد.

ترجیحاً  کولر آبی را نزدیک دیوارها یا ستون ها نصب نمایید تا لرزش کمتری داشته باشد.

برای بالا نگه داشتن کولر از یک چهارپایه با ارتفاع حدوداً 30 سانتیمتری کمک بگیرید.

کولر آبی را با فاصله زیاد از دودکش ها و هواکش ها قرار دهید تا پوشال (یا شیت های سلولزی آنها در کولر های آبی سلولزی ) از آلودگی ها دور باشد.

بمنظور جلوگیری از اتلاف انرژی و  لرزش کولر آبی در محل اتصال کولر به کانال ها باید از برزنت استفاده نمایید.جهت استفاده بهینه  از کولر آبی ، هنگام راه اندازی آن در ابتدای فصل گرما نکات زیر را رعایت کیند:

بهتر است پوشال های کولر آبی را هرساله در ابتدای فصل گرما و اوج استفاده از آن تعویض شود، اما اگر به هر دلیلیقادر نبودید پوشال های کولر آبی  را تعویض نمایید، بهترین راه برای خلاص شدن از باکتری های رشد کرده در پوشال ها این است که محلولی شامل ۱۰ درصد پرکلرین (که یک ماده ضد عفونی کننده است که در بازار با درصد 60 یا 70 درصد بفروش می رسد و بیشتر برای ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد) و ۹۰ درصد آب درست کنید و در کف کولر بریزید تا با روشن کردن واتر پمپ این محلول کاملاً روی پوشال ها را بپوشاند و تمیز کنید.

اگر کولر آبی شما از نوع تسمه دار است سعی کنید هرساله با شروع فصل گرما نسبت به تعویض تسمه آن نیز اقدام کنید تا در فصل گرما با مشکل پاره شدن تسمه دچار نشوید.همچنین دقت داشته باشید تسمه و فلکه های (پولی ) موتور وتوربین باید در یک امتداد باشند تا موجب لنگی وساییدگی تسمه و لرزش موتور کولر آبی  نشود. در صورت وجود ساییدگی وبریدگی تسمه آن را تعویض نمایید.

 کف کولر را با آب شست وشو دهید تا کاملاً تمیز شود و در صورت زنگ زدگی نسبت به ترمیم آن اقدام کنید. ( البته بهتر است هرساله با شروع فصل سرما و از کار انداختن کولر آبی ، آب باقی مانده در کولر را خالی نموده و محل های زنگ زده را ضد زنگ زده ورنگ کاری نماییم.)

تجهیزات داخلی از جمله یاتاقان ،توربین و... کولر آبی را یکبار بوسیله آب شست و شو دهید و پس از خشک شدن آن را روغن کاری نمائید و از روان کار کردن این قطعات اطمینان حاصل کنید.

 به دلیل وجود املاح فراوان در آب های لوله کشی ، بدنه کولر آبی و بخصوص پمپ های آب کولر آبی بشدت رسوب می گیرند و ممکن است بعد از گذشت یک فصل درست کار نکنند و احتیاج به تمیز شدن و یا در بعضی مواقع تعویض دارند  ولی آن ها را از جای خود خارج کرده و رسوب اطراف پروانه ها را تمیز نمایید همچنین صافی آن را تمیز کرده ودر جای خود قرار دهید.

هنگام روشن کردن کولر ابتدا به مدت ده دقیقه پمپ آب را روشن نموده تا پوشال ها کاملاً خیس گردند همچنین قبل از روشن کردن موتور اصلی کولر آبی برای اولین بار پارچه بزرگی را خیس نموده جلوی دریچه ها گرفته تا ذرات زنگ وگرد خاک داخل کانال ها  را به خود گرفته و محیط را کثیف نکند.

 در پایان فصل گرما آب موجود در کف کولر آبی  را خالی کرده و روی کولر را با برزنت یا پلاستیک بپوشانید. و شیر فلکه آب را بسته وحتی الامکان لوله های رابط را قطع کنید.

با ما در ارتباط باشید :

www.damayab.ir

دفتر مرکزی فروش : تهران بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعد از پل جلال – خیابان سازمان آب – برج های نگین – نگین 9 – طبقه همکف – پلاک 47
تلفن (5 خط) : 88233831
فکس : 88233768
Email:info@damayab.ir

آدرس دفتر فروش کرج : میدان مادر ساختمان بانک کارافرین پ 431 واحد 10
تلفن (5 خط) : 02632736740           02632736958
فکس : 02632774410
Email:info@damayab.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.