ترولی

ترولی جرثقیل چیست؟

ترولی بالابر جرثقیل وسیله ای است که اپراتور برای کنترل مسافت و جهت حرکت بار استفاده می کند. بسته به کاربردهای خاص، می تواند پهلو به پهلو، بالا و پایین یا در جهات زاویه دار مختلف تنظیم شود. این دستگاه دارای مکانیزمی است که از ترمز، موتور، کاهنده، درام و مجموعه ای از قرقره ها تشکیل شده است.

موتور یک درام را تغذیه می کند که از طریق کاهنده می چرخد تا زنجیری را که وزن را بالا و پایین می آورد تغذیه کند. ترولی ها معمولا برای جرثقیل های تک پل ساخته می شوند و عملکرد آن به بصورت دستی و یا برقی است.

مشخصات ریل جرثقیل

ترولی برقی به ریل (تیر) خود متصل شده است و با چرخ های تعبیه شده می توان آن را به راحتی در جهت ریل (تیر) حرکت داد. در پایین ترولی برقی یک حرکت محلی برای آویزان کردن جرثقیل دستی وجود دارد، بنابراین با ترکیب جرثقیل دستی و چرخ دستی، می توانید اشیاء را به صورت عمودی و افقی در امتداد ریل (تیر آهن) حرکت دهید. در دونده زنجیره ای (کالسکه زنجیره ای) حرکت افقی با کمک یک زنجیر ۶ متری انجام می شود. این زنجیره عمود بر طرفین کشیده شده و ریل در حال حرکت (کالسکه) را در جهت ریل (حامل) حرکت می دهد.

نحوه ی کار ترولی جرثقیل

ترولی حرکتی با اتصال به ریل و با چرخ های متصل به آن به راحتی در راستای مسیر ریل حرکت میکند، در بخش پایینی ترولی حرکتی جایی برای اتصال جرثقیل دستی موجود است و شما می‌توانید به راحتی با اتصال ترولی حرکتی و جرثقیل دستی اجسام را به هر جهتی از جمله مسیر های عمودی و افقی جا به جا کنید.

ترولی بالابر جرثقیل وسیله ای است که اپراتور برای کنترل مسافت و جهت حرکت بار استفاده می کند. بسته به کاربردهای خاص، می تواند پهلو به پهلو، بالا و پایین یا در جهات زاویه دار مختلف تنظیم شود.

ترولی جرثقیل یک دستگاه حمل و نقل است که برای حمل بارهای سنگین در ارتفاعات بالا استفاده می شود. این دستگاه به طور معمول توسط یک جرثقیل کنترل می شود و روی ریل هایی که روی برج جرثقیل نصب شده اند حرکت می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.