چه رادیاتوری بخرم؟

اگر شما سیستم گرمایش با رادیاتور را برای تامین گرمایش فضای مورد نیاز خود انتخاب کرده اید نکات ذیل را در نظر بگیرید:

رادیاتور در واقع یک مصرف کننده است که گرمای موجود در آب داغ را به صورت گرمایش محیط مصرف می نماید. این آب داغ که دمایی در حدود ۴۰ تا ۸۵ درجه سانتیگراد خواهد داشت می تواند توسط یک تولید کننده گرما مانند دیگ آبگرم در موتورخانه مرکزی یا پکیج شوفاژی دیواری تامین شود. حال بایستی با علم به نوع تولید کننده گرما (دیگ یا پکیج) مصرف کننده (همان رادیاتور) سازگار با آن را انتخاب کنید.

 معرفی انواع رادیاتور:

نوع اول رادیاتورها که نوع نام آشنایی هستند به رادیاتور پره ای مشهورند این رادیاتورها عموما از آلومینیوم ساخته شده اند و  به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی و رسوب موجود در آب و خوردگی دارند. از این نوع رادیاتورها در مناطقی که رطوبت بالایی دارند (شهرهای شمالی) و یا در در فضاهایی همچون حمام (در قدیم) استفاده می کنند. از آنجا که میزان رسوب در سیستم های موتورخانه مرکزی با دیگ آبگرم بسیار بالا است. بهترین رادیاتورها برای استفاده در این سیستمها نوع پره ای آلومینیومی می باشند. لازم به ذکر است در سیستم های مرکزی با توجه به باز بودن مدار گرمایشی به کمک منبع انبساط! همواره مقدار زیادی آب در منبع انبساط تبخیر می شود و آب جدید جایگزین آن می گردد و این امر ورود روزافزون رسوبات آهکی و خورنده در مدار گرمایشی را به دنبال خواهد داشت.

نوع دوم رادیاتورها به رادیاتورهای پانلی یا پنلی مشهور  هستند. این رادیاتورها از فولاد ساخته شده اند که نوع اصلی آن در ترکیه با ورق ۱٫۱ میلیمتر و نوع ایرانی آن با ورق ۱٫۱۵ و ۱٫۲ در ایران مونتاز می گردد. با توجه به فولادی بودن این رادیاتورها با افزایش ضخامت ورق آنها راندمان حرارتی آنها کاهش پیدا می نماید.علاوه بر این در برابر رسوب بسیار آسیب پذیرترند اما به دلیل ارزان بودن آهن از آلومینیوم قیمت رادیاتورهای پنلی از رادیاتورهای آلومینیومی پایین تر می باشد. این رادیاتورها با رنگ مخصوص رنگ آمیزی می گردند و با توجه به کم بودن دمای سطح آن به نسبت به رادیاتورهای پره ای هوا را کمتر سوزانده و سیاهی کمتری بر روی پرده ها از خود بر جای می گذارند. این رادیاتورها به صورت بلوک های ۶۰ تا ۱۸۰ سانتی موجود هستند و در ارتفاع های ۵۵ تا ۶۰ سانت به وفور تولید می شوند.

حال سوال این است؟ کدام رادیاتور با پکیج و کدام نوع رادیاتور با دیگ آبگرم (موتورخانه مرکزی) سازگارتر است؟

اگر شما از سیستم موتورخانه مرکزی برای تامین آب داغ رادیاتورها استفاده می نماید. بایستی از رادیاتورهای پره ای استفاده کنید تا در برابر رسوبات موجود در مدار گرمایشی از نوع باز در امان باشید اما با توجه به ساختار داخلی مبدلهای تمامی پکیج ها که عموما از آلیاژهای مسی تشکیل شده اند در صورت استفاده از رادیاتورهای پره ای، مس داخل مبدل ها با آلومینیوم داخل رادیاتورها تشکیل پیل الکترولیتی می دهند و حاصل واکنش آن دو با هم تولید مداوم گاز قابل اشتعال داخل مدار گرمایشی و رادیاتور و هوازدگی سیستم و نیز خوردگی پمپ و مبدل خواهد شد این معایب در بیش از ۸۰ درصد پکیج هایی که با رادیاتورهای پره ای کوپل شده اند مشاهده شده است  .

لازم به ذکر است در سیستم پکیج شوفاژی، مدار گرمایشی از نوع بسته بوده و بعد از پرکردن سیستم برای بار اول، اگر نشتی وجود نداشته باشد دیگر نیازی به اضافه کردن آب جدید به پکیج و مدار گرمایشی نخواهد شد، در نتیجه وجود رسوب در مدار گرمایشی بسیار کم بوده تا حدی که رادیاتورها حتی بعد از گذشت ۱۰ سال دچار خوردگی نمی شوند در نتیجه تمامی تولید کننده های رادیاتورهای پنلی ۱۰ سال گارانتی تعویض بی قید و شرط به محصولشان اضافه می کنند. بنابراین این رادیاتورها به نسبت رادیاتورهای پره ای علاوه بر داشتن قیمت پایین سازگاری بیشتری نیز دارند. ضمنا تنها مدار مربوط به آب مصرفی همواره در پکیج در معرض رسوب گرفتگی می باشد.

نوع سوم رادیاتورهای کریستالی یا ژله ای که بی کیفیت ترین رادیاتورهای موجود در بازار هستد که در صورت استفاده در سیستم پکیج شوفاژی مشکلات عدیده ای در پی خواهند داشت. این رادیاتورها شباهت بسیاری به رادیاتورهای پره ای دارند با این تفاوت که پره ها توسط دو لوله یکی در بالا و دیگری در پایین به همدیگر وصل می شوند. با توجه به کیفیت بسیار پایین رنگ داخل این رادیاتورها، پس از راه اندازی این رنگ به شکل رسوبات آهکی بسیار نرم از سطح رادیاتور جدا می گردد و در مسیر صافی برگشت آب از رادیاتور به پکیج به تله می افتد و با مسدود کردن این مسیر علاوه بر به خطر انداختن پمپ پکیج و سوختن آن، کارکرد مدار گرمایشی را مختل نموده و بعضا با تولید صدای زوزه همراه است .

با ما در ارتباط باشید :

www.damayab.ir

دفتر مرکزی فروش : تهران بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعد از پل جلال – خیابان سازمان آب – برج های نگین – نگین 9 – طبقه همکف – پلاک 47
تلفن (5 خط) : 88233831
فکس : 88233768
Email:info@damayab.ir

آدرس دفتر فروش کرج : میدان مادر ساختمان بانک کارافرین پ 431 واحد 10
تلفن (5 خط) : 02632736740           02632736958
فکس : 02632774410
Email:info@damayab.ir

 

انتخاب نازل برای مشعل های گازوئیل سوز:


یکی از مواردی که معمولاً کارشناسان تاسیسات با آن مواجه هستند انتخاب نازل برای مشعل های گازوئیل سوزمی باشد.  برای انتخاب صحیح نازل سوخت باید سه عامل زیر مورد توجه قرار دهیم .    
1- مقدار دبی گازوئیل ( عدد گالن تعیین شده روی هر نازل )
2- زاویه پاشش گازوئیل ( زاویه تعیین شده روی هر نازل )
3- شکل پاشش گازوئیل ( حروف B ، H ، S و ... تعیین شده روی هر نازل )

بطور معمول اگر ارزش حرارتی هر لیتر گازوئیل معادل 8500 کیلو کالری در نظر گرفته بگیریم  و حجم هر گالن معادل 3.785 لیتر باشد ،بنابر این ارزش حرارتی یک گالن گازوئیل برابر است  با:

Kcal 8500*3.785=32000 Kcal
مطابق مطلب فوق عدد نازل مورد نیاز برای مشعل گازوئیل سوز 220000 kcal ( اصطلاحا مشعل 5 تا 7 ) می باید معادل :
Us Gal. 6.8 = 220000 / 32000 باشد در حالی که این عدد معمولا برای مشعل فوق Us Gal. 3.5 اعلام می شود. 
همچنین مثلا برای مشعل 600000 kcal ( دو نازله )آیا مجموع عدد نازلها باید Kcal 600000 / 32000= 18.75 G.P.H باشد؟
در حالی که هیچ شرکت تولید کننده مشعل چنین عددی را برای نازل مشعل فوق پیشنهاد نمی نماید و عدد درست معمولا حدود 10 گالن می باشد ، چرا ؟ 
برای یافتن پاسخ سئوال فوق باید به دو نکته توجه شود .

الف) کاهش %4 از راندمان احتراق به ازاء هر 300 متر افزایش ارتفاع از سطح دریا
ب)    فشار نرمال 7 بار تئوریک و فشار ایجادی واقعی پمپ گازوئیل هر مشعل

در مورد ردیف الف متناسب با افزایش ارتفاع از سطح دریا بدلیل کاهش چگالی (غلظت) هوا و طبیعتا کاهش اکسیژن موجود در آن نسبت به شرایط هوا در سطح دریا ، راندمان احتراق کاهش می یابد و نتیجتا باید سوخت کمتری برای مشعل تدارک دیده شود زیرا در غیر اینصورت بدلیل کمبود اکسیژن مورد نیاز ، حتراق مشعل همراه با خام سوزی و یا دود زدن انجام خواهد گرفت . 

بر این اساس برای شهر تهران که حدود 1500 متر بالاتر از سطح دریا می باشد ، راندمان احتراق حدود %20 کاهش می یابد و این به معنی کاهش %20 از میزان مصرف سوخت و نیز گرمای تولید شده است . 

در مورد ردیف ب ذکر این توضیح ضروری است که عدد گالن نوشته شده روی هر نازل بر مبنای فشار نرمال 7 بار است یعنی اوریفیس آن نازل در فشار گازوئیل 7 بار به همان مقدار نوشته شده سوخت عبور می دهد ولی از آنجا که فشار ایجادی پمپ گازوئیل مشعل ها بیشتر از 77 بار می باشد  و در این فشار بیشتر ، طبعا اوریفیس نازل حجم گازوئیل بیشتری را از خود عبور می نماید.

بر این اساس برای انتخاب عدد گالن نازل گازوئیل هر مشعل ابتدا : 
1- ظرفیت گرما دهی مشعل گازوئیل سوز را بر عدد 32000 تقسیم می کنیم.
2- عدد بدست آمده فوق را با توجه به میزان ارتفاع محل نصب مشعل از سطح دریا تعدیل می کنیم. 

مثلا در مورد مشعل 220000 kcal  مثال اول اگر فرض شود مشعل مذکور در نقطه ای از کشور نصب می شود که از سطح دریا 1200 متر بالا تر باشد ابتدا ( گالن در ساعت ) 6.8 = 220000 / 32000 و سپس با در نظر گرفتن اینکه هر 300 متر ارتفاع از سطح دریا %4 از راندمان احتراق را کم می کند بنابر این : 

مثلا در مورد مشعل 220000 kcal مثال اول معمولا فشار ایجادی پمپ گازوئیل حدود 12 تا 14 بار می باشد که لازم است عدد نازل کوچکتری انتخاب گردد. 

بر این اساس برای انتخاب عدد گالن نازل گازوئیل هر مشعل ابتدا : 
1- ظرفیت گرما دهی مشعل گازوئیل سوز را بر عدد 32000 تقسیم می نمائیم .
2- عدد بدست آمده فوق را با توجه به میزان ارتفاع محل نصب مشعل از سطح دریا تعدیل می کنیم. 

 

در خصوص زاویه پاشش در نازلهای گازوئیل با توجه به طول دیگ اقدام می شود یعنی اگر طول دیگ زیاد باشد و یا تعداد پره های دیگ های چدنی بیش از 10 عدد باشد از نازلهای 30 درجه و اگر طول دیگ کوتاه باشد از نازلهای 45 درجه استفاده می گردد. از نازلهای 60 درجه برای دیگهای حرارت مرکزی بجز در موردی که سازنده دیگ توصیه کرده باشد استفاده نشود. 

شکل پاشش گازوئیل باید مخروطی و با سطح قائده پر و یکنواخت ( S ) باشد از انواع نازل های H و یا B و ... فقط در مواردی که سازنده دیگ یا محفظه احتراق هیتر توصیه کرده باشند می توان استفاده نمائیم.

با ما در ارتباط باشید :

www.damayab.ir

دفتر مرکزی فروش : تهران بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعد از پل جلال – خیابان سازمان آب – برج های نگین – نگین 9 – طبقه همکف – پلاک 47
تلفن (5 خط) : 88233831
فکس : 88233768
Email:info@damayab.ir

آدرس دفتر فروش کرج : میدان مادر ساختمان بانک کارافرین پ 431 واحد 10
تلفن (5 خط) : 02632736740           02632736958
فکس : 02632774410
Email:info@damayab.ir

نکات مهم انتخاب کولر گازی و اسپلت

امروزه بسیاری از افراد استفاده از کولر گازی و اسپلیت را جهت خنک نمودن فضای منزل یا محل کار خود به انواع دستگاه های سرمایشی و تهویه مطبوع ترجیح می دهند ، زیرا کولر های گازی و اسپلیت در مقابل دیگر تجهیزات تهویه مطبوع از مزایای بسیاری برخوردار می باشد.

عواملی نظیر کمبود آب ،عدم وجود ترموستات در کولر های آبی،عدم امکان تنظیم دمای متفاوت در نقاط مختلف یک فضا با کولر آبی،عدم امکان استفاده از کولرآبی در شرایط آب و هوایی مرطوب، عدم رضایت از خنک کنندگی توسط کولر های آبی و..... سبب شده است  تا کولرهای گازی و اسپلیت روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کند.

 نکات مهم و لازم ، جهت انتخاب و خرید کولر گازی و اسپلیت:

اولین نکته انتخاب برند  و گارانتی شرکت سازنده کولر گازی می باشد.

شما در انتخاب برند کاملاً آزاد می باشید اما سعی کنید برند کولر گازی که انتخاب می نمایید اولاً شناخته شده باشد، دوماً از گارانتی معتبر با سابقه درخشان باشد،خصوصاً دقت داشته باشید که نمایندگی شرکت گارانتی کننده در نزدیکی شهر محل  زندگی باشد تا در صورت بروز اشکال در کولر گازی و اسپلیت به آنها مراجعه کنید.

دومین نکته مصرف برق و برچسب انرژی است.

امروزه تمامی وسایل برقی بزرگ باید برچسب انرژی دارا باشند تا مشتریان با آگاهی از مصرف انرژی آنها نسبت به خرید اقدام نمایند ،کولر های گازی و اسپلیت نیز از این قاعده مستثنی نمی باشدهمچنین سعی کنید هنگام خرید کولر گازی آنهایی را انتخاب نمائید که رده انرژی آنها بالا باشد (A,A+,A++ و B) تا نهایت دارای رده انرژی C باشند تا در طول استفاده از کولر گازی تان با دیدن قبض برق در آخر ماه شگفت زده نشوید.

همچنین شما می توانید برای صرفه جویی بیشتر و یک خرید کاملاً هوشمندانه در بین گزینه های فراوانی که پیش رو دارید مدل های کولر گازی و اسپلیت از نوع اینورتر را در اولویت انتخاب و خرید خود در نظر داشته باشید.

اسپلیت های اینورتر با تبدیل برق متناوب به جریان برق مستقیم ، موجب استارت تدریجی، کم صدا و کم مصرف دستگاه در هنگام راه اندازی کولر می شوند.ولی میزان واقعی کاهش مصرف برق  آنها نسبت به افزایش شدید بهای دستگاه قابل بررسی می باشد.

کولرهای گازی یا اسپلیت های اینورتر دار (inverter ),دارای کمترین مصرف برق و با گرید انرژی A هستند.بدیهی است کولرهای گازی اسپلیت گرید B نسبت به گرید A دارای مصرف برق بیشتری است ولی در هر حال از کولرهای گازی معمولی کم مصرف ترند.

سومین نکته  و مهم ترین نکته انتخاب ظرفیت سرمایش کولر گازی و اسپلیت است.

شما می توانید برای محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز جهت نصب در طبقات وسط ساختمان به ازاء هر متر مربع حدود 400 تا 600 (BTU) و درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است بدلیل تابش خورشید بر سقف و گرم شدن دیوار و سقف ،به ازاء هر مترمربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) درنظر داشته باشید. (بطور مثال برای یک اتاق 12 متری اسپلیت 9000 و برای سالن 40 متری اسپلیت 24000 می تواند مناسب است)

نکته : این محاسبه بصورت تقریبی و صرفاً برای آپارتمان های مسکونی با شرایط آب و هوایی مانند تهران و با فاصله سقف تا کف 2/8 متر ، بدون تجمع نفرات و افزایش گرمای نهان و بدون استفاده از روشنایی شدید یا تجهیزات الکتریکی پرمصرف و همچنین بدون نمای شیشه یا ضلع شیشه ای خصوصاً در سمت غرب فضای مورد نظر ارائه شده است .

با ما در ارتباط باشید :

www.damayab.ir

دفتر مرکزی فروش : تهران بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعد از پل جلال – خیابان سازمان آب – برج های نگین – نگین 9 – طبقه همکف – پلاک 47
تلفن (5 خط) : 88233831
فکس : 88233768
Email:info@damayab.ir

آدرس دفتر فروش کرج : میدان مادر ساختمان بانک کارافرین پ 431 واحد 10
تلفن (5 خط) : 02632736740           02632736958
فکس : 02632774410
Email:info@damayab.ir

سرویس ونگهداری کولر آبی :

جهت نگهداری صحیح از کولر آبی اولین نکته ای باید رعایت کنیم  محل نصب کولر آبی است.جهت انتخاب محل نصب کولر آبی نکات زیر را رعایت نمائید:

سعی کنید محلی که جهت نصب کولر آبی در نظر می گیرید سایه باشد و یا در ساعات کمتری از روز  زیر تابش مستقیم نور آفتاب باشد.

ترجیحاً  کولر آبی را نزدیک دیوارها یا ستون ها نصب نمایید تا لرزش کمتری داشته باشد.

برای بالا نگه داشتن کولر از یک چهارپایه با ارتفاع حدوداً 30 سانتیمتری کمک بگیرید.

کولر آبی را با فاصله زیاد از دودکش ها و هواکش ها قرار دهید تا پوشال (یا شیت های سلولزی آنها در کولر های آبی سلولزی ) از آلودگی ها دور باشد.

بمنظور جلوگیری از اتلاف انرژی و  لرزش کولر آبی در محل اتصال کولر به کانال ها باید از برزنت استفاده نمایید.جهت استفاده بهینه  از کولر آبی ، هنگام راه اندازی آن در ابتدای فصل گرما نکات زیر را رعایت کیند:

بهتر است پوشال های کولر آبی را هرساله در ابتدای فصل گرما و اوج استفاده از آن تعویض شود، اما اگر به هر دلیلیقادر نبودید پوشال های کولر آبی  را تعویض نمایید، بهترین راه برای خلاص شدن از باکتری های رشد کرده در پوشال ها این است که محلولی شامل ۱۰ درصد پرکلرین (که یک ماده ضد عفونی کننده است که در بازار با درصد 60 یا 70 درصد بفروش می رسد و بیشتر برای ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد) و ۹۰ درصد آب درست کنید و در کف کولر بریزید تا با روشن کردن واتر پمپ این محلول کاملاً روی پوشال ها را بپوشاند و تمیز کنید.

اگر کولر آبی شما از نوع تسمه دار است سعی کنید هرساله با شروع فصل گرما نسبت به تعویض تسمه آن نیز اقدام کنید تا در فصل گرما با مشکل پاره شدن تسمه دچار نشوید.همچنین دقت داشته باشید تسمه و فلکه های (پولی ) موتور وتوربین باید در یک امتداد باشند تا موجب لنگی وساییدگی تسمه و لرزش موتور کولر آبی  نشود. در صورت وجود ساییدگی وبریدگی تسمه آن را تعویض نمایید.

 کف کولر را با آب شست وشو دهید تا کاملاً تمیز شود و در صورت زنگ زدگی نسبت به ترمیم آن اقدام کنید. ( البته بهتر است هرساله با شروع فصل سرما و از کار انداختن کولر آبی ، آب باقی مانده در کولر را خالی نموده و محل های زنگ زده را ضد زنگ زده ورنگ کاری نماییم.)

تجهیزات داخلی از جمله یاتاقان ،توربین و... کولر آبی را یکبار بوسیله آب شست و شو دهید و پس از خشک شدن آن را روغن کاری نمائید و از روان کار کردن این قطعات اطمینان حاصل کنید.

 به دلیل وجود املاح فراوان در آب های لوله کشی ، بدنه کولر آبی و بخصوص پمپ های آب کولر آبی بشدت رسوب می گیرند و ممکن است بعد از گذشت یک فصل درست کار نکنند و احتیاج به تمیز شدن و یا در بعضی مواقع تعویض دارند  ولی آن ها را از جای خود خارج کرده و رسوب اطراف پروانه ها را تمیز نمایید همچنین صافی آن را تمیز کرده ودر جای خود قرار دهید.

هنگام روشن کردن کولر ابتدا به مدت ده دقیقه پمپ آب را روشن نموده تا پوشال ها کاملاً خیس گردند همچنین قبل از روشن کردن موتور اصلی کولر آبی برای اولین بار پارچه بزرگی را خیس نموده جلوی دریچه ها گرفته تا ذرات زنگ وگرد خاک داخل کانال ها  را به خود گرفته و محیط را کثیف نکند.

 در پایان فصل گرما آب موجود در کف کولر آبی  را خالی کرده و روی کولر را با برزنت یا پلاستیک بپوشانید. و شیر فلکه آب را بسته وحتی الامکان لوله های رابط را قطع کنید.

با ما در ارتباط باشید :

www.damayab.ir

دفتر مرکزی فروش : تهران بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعد از پل جلال – خیابان سازمان آب – برج های نگین – نگین 9 – طبقه همکف – پلاک 47
تلفن (5 خط) : 88233831
فکس : 88233768
Email:info@damayab.ir

آدرس دفتر فروش کرج : میدان مادر ساختمان بانک کارافرین پ 431 واحد 10
تلفن (5 خط) : 02632736740           02632736958
فکس : 02632774410
Email:info@damayab.ir

درباره اسپلیت های هوشمند

در واقع اسپلیت نام دیگر  کولر گازی می باشد، با این تفاوت که به نسل جدید کولر های گازی که عموماً از موتور یا همان کمپرسور از نوع دور متغیر بهره می برند و به نام کولر های گازی اینورتر  یا بطور خلاصه اسپلیت معروف شده است  . 

مشخصات اسپلیت :

    • قیمت کولر گازیاینورتر کمی بیشتر از کولر گازی معمولی است.
    • سرعت رسیدن دمای محیط به دمای مورد نظر در کولر گازی اینورتر سریعتر از کولرگازی معمولی است.
    • هزینه تعمیرات کولرگازی اینورتر بیشتر از کولرگازی معمولی است.
    • اسپیلت ‌ها نه‌تنها هوای اتاق را خنک می‌کنند از ویژگی های بیشتری نسبت به کولر های گازی معمولی دارا هستند.
    • اسپیلت‌ها نسل برتر کولرهای گازی می باشند که هواداران زیادی نسبت به انواع دستگاههای  تهویه مطبوع و حتی کولر آبی دارند.

کولرگازی یا اسپلیت های جدیداز  امکانات و ویژگی های بسیاری برخوردار می باشند.

 ویژگی های اسپلیت های هوشمند :

 اسکن هوشمند

    • با این ویژگی موجود در اسپلیت های هوشمند، قابلیت شناسایی موقعیت  مکانی و فعالیت های کاربر را دارا است تا  دمای محیط را کنترل و جهت پرتاب  باد را  به بهترین شکل ممکن تنظیم کنید.
    • نشانگر مصرف انرژی
       با نشانگر مصرف انرژی تعبیه شده روی این دستگاه ها امکان مشاهده مصرف برق را در تمام لحظات میسر می کند.
    • وجود سیستم حفاظت گلد فین
      این سیستم جهت محافظت از مبدل حرارتی موجود در کولرهای گازی و اسپلیت در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی بخصوص در مناطقی با آب و هوای معتدل و مرطوب طراحی شده است.
    • تمیز کننده خودکار پلاسمستر ،فیلتر آیونایزر و 3M
      فیلتر پلاس مستر آیونایزر با تولید بیش از ۳ میلیون یون در هر دقیقه باعث ازبین رفتن تمام ذرات آلرژی زا، ویروس ها، باکتری ها و دیگر ذرات معلق در فضا می گردد و تمام اجسام موجود در فضای کاربر از جمله مبل، پرده و حتی لباس ها را هم یونیزه می نماید.
      فیلتر محافظ دو گانه این فیلتر قابلیت حذف ذرات و باکتری ها  با قطر بیشتر از 10 میکرون را دارا است.
    • تنظیم هوشمند دمای محیط با ساعات خواب
      با فعال کردن این ویژگی اسپلیت یا کولرگازی به صورت خودکار هر ۳۰ دقیقه یکبار دما را یک درجه افزایش می دهد و این فرآیند در زمان استراحت، با افزایش ۲ درجه ای دما همراه خواهد شد
    • با ما در ارتباط باشید :

      www.damayab.ir

      دفتر مرکزی فروش : تهران بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعد از پل جلال – خیابان سازمان آب – برج های نگین – نگین 9 – طبقه همکف – پلاک 47
      تلفن (5 خط) : 88233831
      فکس : 88233768
      Email:info@damayab.ir

      آدرس دفتر فروش کرج : میدان مادر ساختمان بانک کارافرین پ 431 واحد 10
      تلفن (5 خط) : 02632736740           02632736958
      فکس : 02632774410
      Email:info@damayab.ir