اجزای تشکیل دهنده کولرهای آبی عبارتند از :

  • بدنه و کف کولرآبی
    اتاقک کولر آبی از یک مکعب با یک سقف و یک کف و یک بدنه ثابت و دیواره ها تشکیل شده است . بدنه کولر حتما باید  مستحکم ، تا در دراز مدت در برابر تغییرات آب و هوایی و ... مقاوم باشد . از طرفی کف کولرآبی  باید با ورق های مرغوب و مناسب عایق گردد تا در مقابل خوردگی آب و پوسیدگی و ... سوراخ نشود و عایق بماند.

 

  • دیواره های پوشالی و یا سلولزی
    اتاقک کولر آبی از سه دیواره متحرک که پوشال یا پد سلولزی در آن قرار گرفته و همچنین یک دیواره ثابت که از طریق یک دریچه لبه دار با یک قطعه برزنت به کانال اصلی کولر آبی متصل است، تشکیل شده است .
  • پمپ آب
     وظیفه مکیدن آب از کف ، وانتقال آن به بالای دیواره های کولر ( محل پوشال ها و یا پد سلولزی) بعهده پمپ آب در کولرهای آبی است .در بعضی از مدل های کولرهای آبی یک محفظه توری شکل بمنظور نگهداری پمپ در داخل محفظه کولر تعبیه شده است تا از ورود تکه های پوشال و .... به داخل پمپ جلوگیری کند.
  • موتور
    موتور کولر ها معمولا در  دو سرعت کند و تند قابل تنظیم هستند. هر چه موتور کولرآبی  با قدرت بیشتری کار کند . مصرف برق آن  نیز بالاتر است .
  • تسمه موتور
    بمنظور افزایش طول عمرتسمه موتور،  محلی که تسمه بر روی آن حرکت می نماید را بررسی کنید تا دارای زائده نباشد زیرا در صورت وجود زائده بر روی محل عبور تسمه ، این امر موجب پاره شدن تسمه موتور میشود.
  • بلبرینگ و پره های فن
    در صورتی که بلبرینگ ها و محل اتصال مناسب نباشد و یا فن تعبیه شده در کولر آبی به سختی حرکت کند،درصد  قابل توجهی از قدرت موتور به هدر خواهد رفت ، هرچند که موتور دارای بازدهی بالایی باشد .

با ما در ارتباط باشید :

www.damayab.ir

دفتر مرکزی فروش : تهران بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعد از پل جلال – خیابان سازمان آب – برج های نگین – نگین 9 – طبقه همکف – پلاک 47
تلفن (5 خط) : 88233831
فکس : 88233768
Email:info@damayab.ir

آدرس دفتر فروش کرج : میدان مادر ساختمان بانک کارافرین پ 431 واحد 10
تلفن (5 خط) : 02632736740           02632736958
فکس : 02632774410
Email:info@damayab.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.