دستگاه تصفیه هوا و انواع آن :

دستگاه تصفیه هوا خانگی در از بین بردن بوهای نامطبوع و بوی سیگارو همچنین جذب ذرات معلق مانند باکتری ها , قارچ ها , ویروسها ,گرده گیاهان , ... در محیط های بسته موثر است و هوای مفرح و سالمی را به مصرف کنندگان عرضه می کند.دستگاه تصفیه هوا با ازبین بردن یون های مثبت و آلوده کننده دستگاه های الکتریکی مانند مانیتورها و ... توانایی جذب گازهای سمی از جملهO3 ، SO2،NO2 ، CO را دارا است و همچنین دستگاه تصفیه هوا از رشد قارچ ها و کپک ها جلوگیری می کند و موجب کاهش چشمگیرحملات آسمی و آلرژی می شود. دستگاه تصفیه هوا خانگی  هیچ تاثیری در ایجاد گرمایش و سرمایش در هوای محیط خود ندارد.در دستگاه تصفیه هوا خانگی معمولا برای به دام انداختن انواع ذرات معلق موجود در هوا از فیلترهای مختلف و متخلخل ( شامل دانه ها یا یک حجم یکپارچه و یا الیاف ) استفاده و برای ضدعفونی کردن هوا نیز از اشعه ماوراءبنفش یا لامپ های UV  استفاده می شود.

چگونگی محاسبه ظرفیت دستگاه تصفیه هوای خانگی : 
به طور کلی ظرفیت هوای تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه هوا درواقع همان میزان حجم هوایی است که از فیلتر های دستگاه تصفیه هوای خانگی  عبور کرده و بعنوان هوای تصفیه شده از دستگاه خارج می گردد. ظرفیت هوای تصفیه شده بر اساس متر مکعب بر ساعت M3/h  سنجیده می شود. در نظر گرفتن ایعاد محیط منزل یا هرمکان دیگری که نیاز به دستگاه تصفیه هوا دارد ، در زمان انتخاب و خرید دستگاه تصفیه هوا ،  بسیار موثر است . 
برخی از دستگاه های تصفیه هوای خانگی دارای امکاناتی جهت کنترل راحتتر هستند که عبارتند از : 
•    تایمر
•    سنسور نور 
•    ریموت کنترل 
•    نمایشگر جهت اعلان وضعیت  هوا

 

دستگاه تصفیه هوا به انواع مختلفی تقسیم می گردند :

  •    دستگاه تصفیه هوا رومیزی  

دستگاه های تصفیه هوا رومیزی با ابعاد کوچک تا متوسط از برندهای متنوع عرضه می شوند و قادر هستند  به راحتی در هر نقطه از منزل یا محل کار که دارای گردش هوای مناسبی است استفاده نمود.

  •   دستگاه تصفیه هوا ایستاده

دستگاه های تصفیه هوا ایستاده معمولاً از سایزهای بزرگتری نسبت به انواع دیگر برخوردار می باشند و می توان از آنها در منازل ،ادارات،شرکت ها و ... استفاده کرد.

  •  دستگاه تصفیه هوا همراه 

دستگاه تصفیه هوای همراه با استفاده از جذب یونی به سادگی به دور گردن به اندازهء دلخواه شما آویخته می شود و هوای پاکیزه و سرشار از اکسیژن و یون منفی را هر کجا که هستید و حرکت می کنید برای فضای تنفسی شما ( اطراف بینی و دهان) تهیه می نماید. دستگاه تصفیه هوا همراه به شما این اجازه را می دهد تا هنگام آلودگی هوا ، هنگامی که خیلی از افراد به جهت نگرانی از سلامت خود و خانواده شان از منزل خارج نمی شوند ، با سلامت و اطمینان خاطر به امور روزمره تان رسیدگی نمائید.

  • دستگاه تصفیه هوا اتومبیل

دستگاه تصفیه هوای اتومبیلرا می توان روی داشبورد اتومبیل قرار داد و به فندک ماشین وصل کرد یا با استفاده از  باطری قلمی آن را به کار انداخت. فیلتر این دستگاه دائمی می باشد و هر دو هفته یکبار تمیز می شود.دستگاه تصفیه هوا اتومبیل قادر است تا در هوای آلوده با اطمینان خاطر و آسایش کامل با اتومبیل شخصی خود به هر نقطه ای از شهر رفته و کارهای روزمره تان را انجام دهید. دستگاه تصفیه هوای اتومبیل را نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب و یا حرارت قرار دهیم.

با ما در ارتباط باشید :

www.damayab.ir

دفتر مرکزی فروش : تهران بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعد از پل جلال – خیابان سازمان آب – برج های نگین – نگین 9 – طبقه همکف – پلاک 47
تلفن (5 خط) : 88233831
فکس : 88233768
Email:info@damayab.ir

آدرس دفتر فروش کرج : میدان مادر ساختمان بانک کارافرین پ 431 واحد 10
تلفن (5 خط) : 02632736740           02632736958
فکس : 02632774410
Email:info@damayab.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.