آلودگی هوا و ضرورت دستگاه تصفیه هوا :

دستگاه تصفیه هوا مخصوصا تصفیه هوا خانگی در شهرها ی بزرگ یکی از ملزومات ضروری می باشد . در شهرهای بزرگ و صنعتی تعداد بسیاری  از مردم متاسفانه هر ساله بعلت اثرآلودگی هوا جان خود را از دست می دهند .کارشناسان نظرات متفاوتی در مورد دستگاه تصفیه هوا دارند ولی  بر این باور هستند که با در نظر گرفتن استاندارد های مورد نیاز در هر دستگاه ، قادر خواهیم بود  تا حد قابل ملاحظه ای از آلودگی محیطی را کاهش دهیم . آلودگی هوا در شهر های بزرگ نه تنها فضای خارج ساختمان ها بلکه فضاهای داخلی ساختمان ها را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد که گاها حتی در مواردی مانند انجام تمیزکاری های عادی در منزل  مشهود است .آلاینده های اصلی که نقش بسزایی در آلودگی هوا دارند عبارتند از ذرات معلق ، دی اکسید نیتروژن که موجب افزایش عفونت های ریوی می شوند، دی اکسید گوگرد و ازن که موجب ابتلا به آسم و بیماری های مجاری تنفسی می گردد.نمیتوان با قاطعیت مکانی را  پیدا نمود که عاری از هیچگونه ذرات و آلودگی باشد ، حتی تمیزترین اماکن هم دارای هزاران نوع ذرات معلق در هوا می باشند که با استفاده از دستگاه تصفیه هوا می توان تعداد ذرات آلرژن ها، اسپورها، گرد و غبار، بخارات و ... را کاهش دهیم .  دستگاه تصفیه هوا به طور موثر با کاهش این مواد سمی در هوا، می تواند مشکلات تنفسی را بهبود بخشند و حتی علائم آلرژی و آسم را کاهش می دهند.
 
در صورت نداشتن  دستگاه تصفیه هوا در شهر های بزرگ و آلوده , هر کودک روزانه معادل چهار نخ سیگار ذرات معلق و مواد سمی تنفس می نماید.  با توجه به تاثیرات ملموس و قابل مشاهده آلودگی هوا در افزایش بیماری های تنفسی , قلبی , آلرژی و ... در شهر های بزرگ , استفاده از دستگاه های کارآمد تصفیه هوا در درمان بیماری های تنفسی , قلبی,آسم و آلرژی , سینوزیت مزمن و ... کمک موثری می کند.
همچنین وجود ذرات سرب ، منوکسید کربن و ذرات معلق ده میکرونی ا ز دیگر منشا های اصلی آلودگی هوا هستند.احساس نشاط و انرژی که در سواحل دریا و مناطق جنگلی شاهد آن هستیم حاکی از وجود میزان بالای یون منفی در هوای محیط می باشد بطور مثال میزان یون منفی موجود در هر سانتی متر مکعب از هوای کوهستان 10000 عدد ، در جنگل 4000 عدد و مثلا در هوای آلوده تهران حدود 100 عدد است .یون منفی موجود در هوای محیط ارتباط مستقیمی با میزان شدت افسردگی در افراد دارد .هر چه میزان آلودگی هوا بیشتر شود میزان یون منفی موجود در هوا کمتر خواهد شد .همچنین آزبست (پنبه کوهی یا پنبه نسوز) که برای تولید لنت ترمز و کلاچ از آن استفاده می شود، موجب افزایش استحکام در مقابل اصطکاک می گردد ، که یکی از عوامل مهم در ابتلا به سرطان است لذا مدتی است استفاده از آن در صنعت ممنوع شده است اما در حال حاضر مقدار آزبست موجود در هوای کلان شهر ها بعلت رعایت نکردن و عدم توجه صنایع به این مساله ، بسیار زیاد می باشد ، که این موضوعی بسیار جدی درخصوص میزان شدت آلودگی هوا است از طرفی احتراق ناقص سوخت یا استفاده از سوختی که کیفیت مناسبی ندارد و نیز میزان دی اکسید کربن خروجی از اگزوز خودروها در سطح شهر با توجه به عدم وجود جریان هوای کافی از دیگرعوامل افزایش شدت آلودگی هوا در شهر ها  است.

با ما در ارتباط باشید :

www.damayab.ir

 

دفتر مرکزی فروش : تهران بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعد از پل جلال – خیابان سازمان آب – برج های نگین – نگین 9 – طبقه همکف – پلاک 47
تلفن (5 خط) : 88233831
فکس : 88233768
Email:info@damayab.ir

 

 
آدرس دفتر فروش کرج : میدان مادر ساختمان بانک کارافرین پ 431 واحد 10
تلفن (5 خط) : 02632736740           02632736958
فکس : 02632774410
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.