رادیاتور برقی

استفاده از رادیاتورهای برقی یا شوفاژ برقی جهت تامین گرمای دلخواه به دلیل اطمینان بسیار بالا و بدون صدا بودن عملکرد رادیاتور برقی یکی از پرطرفدارترین انتخاب های مصرف کنندگان سیستمهای گرمایش تکمیلی ساختمان است.

رادیاتور یا شوفاژ برقی  با نام رادیاتور روغنی و همچنین شوفاژ برقی نیز معرفی می شوند دارای شکل کلی شبکه های رادیاتور است و درون آن بجای آب از روغن پر شده است . المنت های قرارگرفته در رادیاتور موجب گرم شدن روغن و حرکت آن در پره های رادیاتور شده و گرم شدن پره های رادیاتور موجب گرم شدن محیط می  گردد.روغن در این دستگاه ناقل گرما می باشد و دائمی است و هیچ زمان نیاز به تعویض ندارد.

المنت گرم کننده روغن در داخل رادیاتور برقی قرار گرفته و با گرم شدن روغن توسط سیستم کانوکشن ، روغن گرم به بالا و روغن سرد به پایین دستگاه منتقل می گردد و این چرخه بطور مستمر ادامه پیدا می  نماید.ظرفیت گرمایی روغن موجب جذب انرژی بیشتر در حجم کمتر ( نسبت به آب ) می شود. مسلما رادیاتور برقی در مقایسه با بخاری گازی دارای ایمنی بیشتر و البته هزینه برق مصرفی بالاتری می باشد و به همین دلیل بطور گسترده در اتاق خواب و اتاقهایی با سایز کوچک تا متوسط مورد استفاده قرار می گیرند، چرا که اصولا بخاری های گازی و خصوصا مدل های بدون دودکش آنها از نظر ایمنی نباید در اتاق خواب استفاده  گردند.

رادیاتورهای برقی عمدتا دارای 5 تا 15 پره و توان مصرفی 900 تا 2000 وات  هستند.همچنین شوفاژهای برقی معمولا دارای ترموستات اتوماتیک و دو حالت گرمایی ( کم و زیاد) و در بعضی از مدل ها دارای فن جهت تسریع توزیع هوای گرم است.

www.damayab.ir

دفتر مرکزی فروش : تهران بزرگراه شیخ فضل الله جنوب بعد از پل جلال – خیابان سازمان آب – برج های نگین – نگین 9 – طبقه همکف – پلاک 47

تلفن (5 خط) : 88233831
فکس : 88233768
Email:info@damayab.ir

آدرس دفتر فروش کرج : میدان مادر ساختمان بانک کارافرین پ 431 واحد 10
تلفن (5 خط) : 02632736740           02632736958
فکس : 02632774410

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.